Stedelijk Museum

Wij gingen een tijdje geleden met de klas naar stedelijk museum. Het stedelijk museum is tijd lang niet open geweest vanwege verbouwing. Dit was de eerste keer voor mij dat ik naar stedelijk museum ging. Toen we er aankwamen zag het er van buiten al heel apart uit (het gebouw).

Binnen mochten we zelf rondkijken en zag ik veel abstracte kunst maar ook gewoon foto’s. Ik vond heel leuk want opgegeven moment stond er soort van trailer waar je in kon kijken en van binnen zat je in een soort cafeetje met allemaal standbeelden met klokken als hoofden, het leek net of je echt in een cafĂ© met die mensen zat. Het heette: The beanery.

Op een gegeven moment kwamen we ook in een kamer met allemaal foto’s van Rineke Dijkstra, ik wist al veel over haar en haar fotografische werk want ik had ooit bij fotografie mijn presentatie over haar.

Op het laatste was er ook nog een kamertje en daar kon je op een mag liggen en naar 3 verschillen tv’s kijken met verschillende vormen, dat was ook heel grappig maar ook een leuk beeld.

Ik vond het stedelijk museum erg leuk en ik heb leuke kunst gezien!

 

Geef een reactie

